Zamieszczone przez Maicroft
Ceny przepływomierzy - nie dajcie się robić w konia!
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Ceny przepływomierzy - nie dajcie się robić w konia!
EDIT: Temat od jakiegos czasu niekatualny z uwagi na zmiane polityki importera.
Poniewaz temat ceny przeplywomierza powraca i powracac bedzie jak bumerang, dlatego postanowilem napisac jak to mniej wiecej wyglada:
W ASO Skoda (w innych ASO koncernu VAG rowniez) istnieje mozliwosc kupienia przeplywomierza nowego lub tzw. regenerowanego. Mozliwosc zakupu tego drugiego wiaze sie z koniecznoscia oddania swojego starego. Jest to w ramach programu Boscha, ktory robi tak nie tylko z przeplywomierzami, ale rowniez z innym czesciami, ktore da sie regenerowac.
Dodam, ze przeplywomierz regenerowasny nie ustepuje parametrami przeplywomierzowi nowemu, wiec nie ma sie co martwic, ze bedzie gorszy. Poza tym na niego jest rowniez dwuletnia gwarancja!
Ceny nowego w zaleznosci od ASO wahaja sie od 750 do ok. 1400 PLN.
Cena regenrowanego wynosi z reguly w okolicach 350-450 PLN.
Czesto zdarza sie, ze tych regenrowanych ASO nie ma i wtedy musi wydac przeplywomierz nowy po cenie jak za regenerowany, ale jak juz pisalem roznicy miedzy nimi nie ma.
Na uwage zasluguje fakt, iz znakomita wiekszosc ASO nie informuje klientow o tanszej mozliwosci kupienia przeplywomierza. Wiadomo. :roll:
Dlatego nie dajcie sie robic w konia!TDI 205PS
-
-
Przenioslem tu slow kilka na temat przeplywek. W ten sposob temat mamy kompletny, ponizej opis jak rozpoznac ze przeplywka padla, gdzie i za ile mozna kupic nowa.
Zamieszczone przez Master's... Jeśli chodzi o adaptację sterownika i inne ściemy głoszone przez fachowców...to proszę nie wierzyć w te bajki. Jeśli założymy sprawną nową przepływkę to efekt jest natychmiastowy. To dotyczy także każdego innego osprzętu który wymieniamy na silniku. Nie ma żadnych adaptacji. Poprosty zakładamy i w drogę. I musi banglać .
Jak sprawdzić czy przepływomierz padł.
Oczywiście najlepiej zdiagnozować auto VaG-iem lub innym testerem który "gada" z ECU waszego auta. Próbę przeprowadza sie w warunkach drogowych pod obciązeniem. Na postoju podczas gdy silnik pracuje na biegu jałowym nawet padnięta przepływka pokazuje prawidłową wartość bowiem silnik zasysa mało powietrza i wartości wskazywane są niewielkie. Dopiero pod obciążeniem, gdy turbina spowoduje odpowiedni "przeciąg" w układzie dolotowym ECU stawia duże wymagania odnośnie ilości zasysanego powietrza a przepływka daje zbyt słaby sygnał (nie jest w stanie sprostać wymaganiom) i auto cięzko sie wkręca na górne wartości rpm.
Jeśli auto wogóle straciło chęć do jazdy można całkiem odpiąc wtyczkę z przepływki. ECU podstawi wtedy sobie stała wartość zastępczą 550mg i auto wyraźnie ożyje. Nie będzie miało dynamiki tak jak na sprawnym przepływomierzu ale umożliwi kontynuacje jazdy we względnym komforcie.
Co niszczy przepływomierz.
Z moich obserwacji wynika że przepływomierz powietrza "siada" po przejechaniu ok 80tyś km. Ale to nie jest regułą. Znam przypadki większych przebiegów i przepływka pracuje ok.
Jeśli ktoś nie dba o samochód i oszczędza na filtrach.....zwłaszcza filtra powietrza nie wymienia o czasie może to doprowadzić do uszkodzenia przepływomierza. Spotykałem przypadki że ktoś jeździ wogóle bez filtra :twisted: ale to wyjątkowe świntuchy :diabelski_usmiech .
Jakie objawy.
Jeśli przepływka "wysra" się "nagle" to poprostu nie ma jazdy. Nie ma mocy nie możemy przyspieszyć autem. Co wtedy robić. Trzeba odpiąć wtyczkę z przepływki i można kontynuować jazdę. Nagłe padnięcie przepływki można porównać ze spaleniem się żarówki. Zgasło swiatło i jest ciemno. jechał samochód dobrze i nagle...nie jedzie :evil:
Jeśli przepływka stopniowo "umiera" możemy odczuć delikatny spadek mocy w zakresie górnych prędkości obrotowych silnika. Silnik słabo się dokręca powyżej 3500-4000rpm. Owocuje to trudnościami w uzyskaniu predkości maxymalnej. Wtedy trzebaby zdiagnozować auto Vag-em aby wykluczyć inne przyczyny, bowiem takie objawy może dawać inny fehler. Np przytkany katalizator wzgl. przytkany filtr paliwa. Jeśli przytka sie katalizator spaliny nie mają odpowiedniej dynamiki przez co spręzarka niewłaściwie pompuje powietrze. Jeśli spręzarka słabo pompuje w przepływce jest słaby "przeciąg" i daje ona słaby sygnał ....choć jest dobra :twisted: . Jeśli ECU dostaje słaby sygnał z przepływki....wyznacza mniejsza dawkę paliwa i auto zdycha. Ale to może stwierdzić tylko doświadczony diagnosta za pomocą Vag-a
pozdrawiam wszystkich Śkodziarzy
Komentarz
-
-
arekgd
przepływka?!
o takie info mi chodziło.właśnie mam problem z przpływką pojadę w piątek do aso i ciekawy jestem co mi powiedzą na temat regenerowanych :lol:
a nadmieniam że to od 4 lat jak jeżdżę octavią moja 3 przepływka!
Komentarz
-
Witam,
Może zwiększyć się spalanie z powodu przepływomierza ???
Jak zawsze Octavka spalała mi 4÷5,4 l/100km to teraz nie mogę zejść z 5,5÷6 l/100km.Pozdrawiam
"Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
Tu łączymy teorię z praktyką.
To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."
Komentarz
-
-
Nie, nie.
Jeszcze jak było cieplo tak miałem, a poza tym przejeździłem tym autkiem 2 zimy i nie było takiego czegoś.Pozdrawiam
"Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
Tu łączymy teorię z praktyką.
To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ChickenWitam,
Może zwiększyć się spalanie z powodu przepływomierza ???
Jak zawsze Octavka spalała mi 4÷5,4 l/100km to teraz nie mogę zejść z 5,5÷6 l/100km.1,9 diesel
Komentarz
-
-
arekgd
moja octa pali tyle samo co przed padnięciem przepływki...ale spalanie 4 - 5 litra to tylko taksówkarze osiągają :lol: :lol: :lol:
moja pali do 7 l
Komentarz
-
Zamieszczone przez arekgdmoja octa pali tyle samo co przed padnięciem przepływki...ale spalanie 4 - 5 litra to tylko taksówkarze osiągają :lol: :lol: :lol:
moja pali do 7 l
a w trasie 4-4,4l wiec srednia wychodzi w okolicach 5lAntoine, member of Automobilklub Tomaszowski
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Antoinenietylko taksowkarze. w miescie spokojnie da sie zejsc do 6-6,5l (zakladajac jezdzenie w dzien, bo w nocy to mozna nawet ponizej 5l w city osiagnac)
a w trasie 4-4,4l wiec srednia wychodzi w okolicach 5lTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
Komentarz